Wednesday 4 January 2012

Jujur ke dia? Atau aku yang tak ikhlas...

Balik dari jumpa client tadi, sebelum masuk kerumah, nampak satu notis. Ada ceramah agama, lepas maghrib. Ustaz jemputan, daripada jauh nampaknya. Emm boleh join ni, aku pun tengah free.
Ceramah berkenaan isu rumah tangga suami isteri. Boleh la, biasa2 je, cuma tak tahu kenapa butir2 yang ustaz tu sampaikan macam tak lekat dalam kepala hotak aku ni, tapi tiap2 bicaranya mesti di selang seli dgn ayat yang sama : "Saya datang dari jauh, terengganu hendak kesini perlu isi minyak, bukan sedikit. Kalau dekat2 kg sana RM10 pun cukup".
Tapi aku ingat ayat tu diulang 2,3 kali. Habis ceramah hujung penamatnya, dia pesan kat kami pendengar yang hadir, : "Kalau tuan puan nk beli kepok, boleh lepas ishak nanti, saya ada bawa dalam kereta. "
Dalam hati aku kata, mungkin penceramah sukarela...

No comments:

Post a Comment